13 april 2011

dad, are you my ghost?

igårkväll när jag precis var påväg att somna så vaknade jag och var nära på att få en hjärtattack. stereon i vardagsrummet sattes på på högsta volym från ingenstans. då började jag tänka på att mamma har berättat att hon tror att pappa är här och spökar lite ibland. stereon har nämligen suttits på några gånger förut. och ytterdörren öppnas ibland utan att det är någon där. mamma berättade också att en tavla på mig och min bror brukar hänga lite snett. och jag vet inte om det var av någon slump som just "raise your glass" spelades när stereon sattes igång. skräckslagen började jag ändå le lite och tänkte att det måste vara pappa. väntade bara på att min dörr skulle öppnas eller att något annat skulle hända i mitt rum så att jag skulle veta att han var där. låg och blundade och vågade inte öppna ögonen utifall jag skulle se något. som tur var hände ingenting. men det tog ett bra tag innan jag kunde slappna av och somna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar